Geoblog.pl    czerwonysmok    Podróże    BOLONIA na weekend    Centrum miasta

Centrum miasta

Włochy
Włochy, Bolonia

Generalnie Bolonia to arkady raczej zaniedbane kilka wyższych i niższych wież, pizza i dużo studentów. Moda w tym mieście nie istnieje co mnie rozczarowało bo Włochy wydawały mi się kolebką mody, no cóż jak jest młodzież z całego świata która tylko się uczy, śpi i je to gdzie tu czas na elegancję. Może poza centrum ale ja tego nie widziałam.
Arkady to jest to co zrobiło na mnie wrażenie to niesamowite jak można przejść miasto z tzw.suchą głową (a bardzo padało podczas mojej wizyty ) szkoda tylko ,że takie zaniedbane ale za to jakie praktyczne.
Centrum można zwiedzić na luzie 5h (z jedzeniem ) ale jeśli chce się dojść do Sanktuarium na wzgórzu no to potrzeba przeznaczyć cały dzień i wygodne buty.Jest mnóstwo schodów do pokonania cały czas pod górkę (z wózkiem nie polecam) ale za to fantastyczny spacerek niezależnie od pogody. Oczywiście można pojechać autobusem ale traci się urok tego miejsca i przyjemność wchodzenia.
Wejście na jedną z dwóch wież w centrum też chwilkę zajmie.
Bolonia to miasto na krótki wypad i raczej nie będzie się chciało do niego wracać.
2 pełne dni w zupełności wystarczą aby zwiedzić wszystko co Bolonia ma do zaoferowania.