Geoblog.pl    czerwonysmok    Podróże    BOLONIA na weekend    Transport publiczny
2016

Transport publiczny

Włochy
Włochy, Bolonia

Lotnisko jest dość blisko od centrum miasta ale na piechotkę to bym nie chciała iść ( jakieś 9km )
Autobus owszem tani ale trzeba dojść do przystanku Birra do którego trzeba przeciskać się miedzy samochodami na parkingu a potem na ulicy. Ja wybrałam Aerobus 6euro w jedną stronę ale za to bezpieczniejsza opcja (jedzie do dworca kolejowego ) Autobus którym miałam dojechać z dworca do hotelu nr11 przyjechał ale co kilka przystanków kierowca ogłaszał ,że kończy pracę i kazał się przesiąść do następnego i tak droga która miała zająć max 30 min zajęła 1,30min na dodatek na przystanku mojej wysiadki wcale autobus się nie zatrzymał a ludzi było tak dużo ,że nawet dopchać się do guziczka 'stop' się nijak nie dało. Więc na następnym przystanku był desant z łokciami. Gdyby nie zmęczenie to sytuacja była by nawet zabawna a tu trzeba się wracać jak się okazało pod górkę :(
Nauczka dla mnie na przyszłość jechać taxi 15euro (jak się podzieli na osoby towarzyszące będzie taniej ) a w ciągu 20 min jest się na miejscu bez przesiadek i obawy ,że się zabłądzi, albo iść na piechotę z Dworca głównego dojedzie się wszędzie w granicach miasta.
I jeszcze te komunikaty w autobusie w stylu : pilnujcie portfeli, walizek itd.